Poolprofi kassettmakk DUAL 1562
Nagu teadjamad teavad rääkida, siis kaua sa ikka ühe naisega koos elad, vaheldust ka vahetevahel vaja.
Ehk minu käes olnud makk Technics RS-AZ7 tüütas mind pikapeale ära, ei tegelikult ei ole tegu paha makiga. Juhuse tahtel leidsin kuulutuse, kus müüdi antud isendit uskumatult hea hinnaga. Olgem ausad, head makki alla 200 kohaliku raha naljalt enam ei leia.
Esmapilgul pealevaadates on tegu kassettdeckiga nagu ikka, aga sellel on mõned “väikesed” lisaboonused. Kui kolm pead on selle taseme makkide juures tavaline nähtus, siis veidi harvem on suletud linditrakt, ehk lint tõmmatakse kahe surverulli vahele pingule. See välistab lindi juhuslikust mahakerimisest vasakult lindipoolilt tuleva vibratsiooni ja hoiab ka surve helipeale ühtlase.
Teine “väike” erinevus on lisakiiruse 9,53 kasutamine. Ega see lisakiirus ei ole mõeldudki tavakasutuseks vaid stuudiokasutuseks, kus salvestatakse originaalheli kas mikrofonist, mikserist või teisest makist. Tänu suuremale kiirusele tõusevad selle maki tehnilised näitajad paremate lintmakkide omaduste juurde. Ehk laieneb sageduriba ja alanevad moonutused ja müratase.
Makk sai minu käes väikses puhastuse ja õlituse ning on kasutusel mul igapäevase kassetmakina.
« « Kokkuvõte “Praktiline elektroonikakursus algajatele” vol 2 Andres Taklaja raadiosaates Kukkuv Õun » »
Vanatehnika taastamine ja kollektsioneerimine on iseenesest vahva tegevus, aga täpsustaksin siiski mõningaid terminid üle.
Sellist asja, nagu “poolprofi” ei ole tegelikult olemas. Nagu ei saa olla “natukene rase”. Asi kas on profikasutuseks mõeldud või ei ole. Mõiste “semipro” ehk originaalis “prosumer” mõeldi välja 1980, tähistamaks teadlikule kodukasutajale mõeldud turusegmenti, kellel on kõrge(i)mad nõudmised kodutehnikale.
Martin kirjutab veel “…Teine “väike” erinevus on lisakiiruse 9,53 kasutamine. Ega see lisakiirus ei ole mõeldudki tavakasutuseks vaid stuudiokasutuseks, kus salvestatakse originaalheli kas mikrofonist, mikserist või teisest makist…”
Ei kassettmagnetofone ega ka 9.5 kiirust ei ole mitte kunagi kasutatud stuudiotes. Stuudios kasutatati lintmagnetofone, mille lint oli kaks korda laiem, salvestati ainult lindi ühele suunale ehk salvestusrada oli neli korda laiem ning kiirused algasid 19-st ja lõppesid 76 juures. Levinuim stuudiomagnetofoni lindikiirus oli siiski 38.
Lugemist: http://en.wikipedia.org/wiki/Prosumer